Skrivet av: fantasyflickan | december 23, 2009

Avatar väl värd en biobiljett

I går såg jag James Camerons senaste film, Avatar. Mottagandet av filmen har varit något varierat, men jag gillade den. Att den brister i handlingen kan man förlåta när en film är så här förbannat vacker! Jag är bara lite ledsen över att jag inte har möjlighet att få se den i 3D. Detaljrikedomen i den fantastiska världen James Cameron har skapat är helt otrolig och förmodligen en ännu större upplevelse i 3D.

Filmen handlar om den rullstolsbundne före detta marinsoldaten Jake Sully som får chansen att åka till planeten Pandora. Där utvinner makt- och pengahungiga människor en sällsynt mineral, men har problem med urbefolkningen. Genom att föra över Jakes medvetande till en avatar, en kropp med både mänskligt dna och dna från urbefolkningen, ska han infiltrera ”Folket” som de kallar sig själva. Men han blir förförd av livet de lever, närheten till naturen och inte minst den vackra Neytiri, dotter till samhällets ledare.

Får jag möjlighet kommer jag definitivt att se filmen i 3D också!

Responses

  1. Spännande att du oxå har en blogg!!! Kul! =)
    Kram Linda

  2. Klart du måste se i 3D – det var hänförande! hade bara velat se så mycket mer om trädfolket

    • Vi får väl hålla tummarna för en fortsättning då. James Cameron har tydligen planer på fler filmer om planeten Pandora.

  3. Varför finns inte IMAX i Sverige?? Kanada – Sverige 1-0


Kommentera

Kategorier

