Skrivet av: fantasyflickan | december 29, 2009

Fyndade på Friskis

På gymmet där jag tränar finns en bytesbokhylla där man kan lämna en gammal bok och ta en annan med sig hem. I går när jag var och tränade gjorde jag ett trevligt fynd i hyllan: En innbunden Enders Spel av Orson Scott Card! Själv har jag en gammal pocketbok köpt på Bra Böckers outlet i Höganäs -97 eller -98. Det är den enda svenska upplaga jag sett tidigare.

Jag var naturligtvis, som den samlare jag är, tvungen att ta boken. Nu hade jag ju inte räknat med att hitta en bok på träningen så nästa gång jag tränar måste jag komma ihåg att ta med en utbytesbok. Frågan är vad jag har som jag kan avvara. Har ju rensat rätt hårt i mina hyllor efter alla gånger jag flyttat och det mesta är ju sånt som jag vill spara. Men något ska jag väl kunna hitta. Får klura lite på det bara. Men man kan ju faktiskt inte bara ta en bok utan att ta med sig en annan i utbyte. Det vore ju oförskämt!

Responses

  1. Vilket fynd! En epokgörande bok i min läsning.

    • Samma här. Det kan fortfarande ge mig rysningar när jag tänker på den.

  2. Hej fantasyflickan! Vad roligt med en till fantasynörd, dig skall jag hålla ett öga på. Trevlig bild från Mölle, har varit där själv en gång och det var så vackert! Själv bor jag i Trelleborg…

  3. Perfekt idé med byteshyllor, så har vi i brygghuset på landet och där kan man fynda. I somras en hel hylla med fantastiska 30-40-och 50-talsflickböcker.
    Kul med en fantasyblogg, ska jag följa och få lite tips!

  4. […] är skyldig Friskis TVÅ böcker. Jag har fortfarande inte tagit med någon bok i stället för den första jag hittade. Och jag tycker inte jag kan fuska och låta bli att ta med någon bok i stället. Det […]


Kommentera

Kategorier

