Skrivet av: fantasyflickan | januari 4, 2010

Jobbet förstör min läsning

Så var december slut och min läsning har nått sitt lågvattenmärke. En enda bok har jag lyckats läsa ut, Stephenie Meyers Eclipse (Ja och så har jag förstås läst ett antal hundböcker också, men jag vet inte om det räknas) ;-). Anledning: Jag har börjat jobba heltid. Dagtid 9.30-17.oo. Det är hemskt. Jag tar bussen vid 7 och är inte hemma förrän 19. Jag har varken tid eller ork att läsa under veckorna och helgerna försvinner till så mycket annat.

Om jag åtminstone kunde läsa på bussen så hade jag haft två timmars effektiv lästid varje dag, men eftersom jag blir så åksjuk går ju inte det.

I kväll ska jag i alla fall se om jag hinner börja på Ann Cleeves Svart som natten. Och så ska jag se reprisen av Damernas detektivbyrå på SVT24 eftersom jag missade gårdagens avsnitt. Skäms nästan för att jag inte har läst någon av böckerna för jag tyckte det första avsnittet av serien var jättehärlig.

(Någon gång ska jag också skruva ihop den där bokhyllan som jag köpte i, ja var det oktober kanske. Det vore trevligt att få se mina böcker igen.)

Responses

  1. Rubriken är temat i mitt liv.

    Men du, har du provat ljudböcker? Alla verkar ju tycka att det är så bra. och då kan du titta på vägen och tugga tuggummi samtidigt.

  2. Jo jag lyssnade jättemycket på ljudböcker när jag jobbade på Sydsvenskan förra sommaren. De hade ett ljudboksbibliotek där, bara att välja och vraka och jag hade ju minst två och en halv timme att köra varje dag.

    Men jag tycker liksom inte att det är samma sak att lyssna som att läsa. Dessutom tar de ju en evinnerlig tid att ta sig igenom en enda bok. Jag blir otålig när det inte går så fort som jag vill.

  3. Jag har aldrig provat, jag tycker också att dte är jobbigt när nån annan bestämmer takten. Men istället för inget…?


Kommentera

Kategorier

