Skrivet av: fantasyflickan | januari 31, 2010

Bästa biblioteket

Den här lördagen ägnades åt biblioteksbesök. Jag hade några böcker som behövde lämnas tillbaka och så kom jag förstås därifrån med några nya. Jag måste säga att jag verkligen gillar Höganäs bibliotek. Det är litet, och inte särskilt mysigt, men jäklar vad det är välsorterat! De har till och med ett eget litet rum för fantasy och sf-litteratur. Och mycket av båda både på svenska och engelska. Nu hade jag i och för sig inte tänkt mig så mycket fantasy den här gången.

Jag skulle låna Uwe Timms Upptäckten av currywursten men till min besvikelse så var den utlånad. Förutom ett par hundböcker blev det i stället The blind assasin av Margaret Atwood, som var med på fantasylistan jag hittade för ett tag sen. Och så kunde jag inte låta bli att norpa Revelation space av Alastair Reynolds också. Nu önskar jag bara att helgen kunde vara några dagar till så att jag hann läsa böckerna också.

Responses

  1. Fast på ett sätt var det bra att currywursten var utlånad, den förtjänar sina läsare.

    • Vet du, så tänkte faktiskt jag också. ;-)

  2. Tack för tipset om Uwe Timms bok, Anna! Titeln låter bekant, kanske har jag hört talas om den, men inte läst den än. Nu har jag läst mer om den på nätet. Den ska jag skaffa.

    • Hallå Eva! Kul att du har kommenterat på min blogg! Jag brukar läsa din ibland men det har inte blivit av att jag har kommenterat. Min vän Snowflake har skrivit mer om boken här om du vill friska upp minnet.

  3. Små bibliotek har oftast ett bättre utbud än de stora, mitt favorit bibliotek ligger i Högsby, Småland. Där finns allt! Dit åkte jag alltid förr när vi hyrde en sommarstuga några mil därifrån.
    Där var inte så mycket folk och man kände doften av böcker, rena biblioteksfeelingen!


Kommentera

Kategorier

