Skrivet av: fantasyflickan | januari 31, 2010

Död tills mörkret faller

Nu har jag avslutat den första boken om den tankeläsande servitrisen Sookie Stackhouse, Dead until dark. Ojojoj vad jag gillade den. Vampyrer, sex och sexiga vampyrer! En bok helt i min smak. ;-)

Jag har ju än så länge bara sett den första säsongen av True blood, tv-serien som baseras på böckerna, och jag blev förvånad över hur trogen serien är boken. Visserligen betydde det att det inte fanns så mycket nytt för mig att upptäcka i boken. Det mesta berättades ju i tv-serien.

Nu ska jag försöka läsa så att jag hinner före tv-serien. Även om man ofta blir besviken när man ser en film eller tv-serie som bygger på en bok man gillat tycker jag i alla fall det är bättre än tvärtom.

Responses

  1. Åh, lyckost dig som har hela den serien kvar att läsa, den är SÅ bra! Tv-serien har dom verkligen lyckats med också tycker jag!

  2. Jag håller med dig – det är riktigt bra! True Blood känns lite som Twilight för vuxna.

    Jag har bara läst till och med bok 4 hittills, men det känns redan som att tv-serien kommer att få arbeta hårt med att få med alla ingredienser som presenteras i böckerna …

    Säsongsstart nästa vecka! =)


Kommentera

Kategorier

