Skrivet av: fantasyflickan | februari 3, 2010

Bokfilmatisering och ny tv-serie

Jag har just insett att Kazuo Ishiguros fantastiska bok Never let me go håller på att bli film. Med Carey Mulligan och Keira Knightley i två av de största rollerna och Alex ”The beach” Garland som manusförfattare. Kan det bli annat än bra? Filmen är tydligen redan inspelad och kommer förhoppningsvis att ha premiär under 2009, 2010 skulle det stå förstås.

Något annat jag ser fram emot är tv-serien The legend of the seeker som börjar sändas i tv6 på fredag. Serien är löst baserad på Terry Goodkinds böcker (som jag tyvärr inte läst, men är omtalade och uppskattade i fantasykretsar). Dessutom är serien skapad av Sam Raimi (ni vet Xena: warrior princess. En god vän till mig har sett serien och hon gav den tummen upp. Men hon var lite försiktig i sina kommentarer. Hon hade sagt att den var jättebra till en annan kompis som också är fantasyfan och han hade blivit jättebesviken. Så det gäller väl att inte skruva upp förväntingarna alltför högt. Det ska i alla fall bli kul med lite fantasy på tv:n igen.

Och dagens goda nyhet nummer tre är att biografen i Helsingborg kommer att visa Avatar i 3D från och med fredag. Så nu ska jag såklart se den igen.

Responses

  1. Oj, du har inte sett den i 3D! Grattis, du har något att se fram emot! Tycker det är helt sjukt att den bara går i 2D i vissa städer.

  2. Oh, roligt att de filmatiserar Ishiguro! Den här måste jag hålla utkik efter!

  3. Min åsikt om Legend of the Seeker på tv är: undvik! Såg väl fyra avsnitt och tröttnade sedan.

    • Tråkigt. Jag tyckte de två första avsnitten var ok i alla fall. Kommer nog att fortsätta titta ett tag till så får vi se.

    • Tittade på seriens första två avsnitt sedan tröttnade jag, tittade på första delen av Stargate Universe också, den var skit trist. Gillade filmen Stargate, fortsättninar som görs om till tv-serier med mediokra skådespelare är aldrig bra.

  4. Jag tyckte serien var så där, bra men lite seg och så kändes det lite som att ”man har sett det förr”. Likväl kommer jag nog att se även nästa avsnitt…

  5. Hejsan svejsan, tänkte bara säga att jag lagt till dig på min blogg.. =) Att jag inte gjort det innan! En fantasyflicka som jag.. ;)

    • Trevligt! Och jag har ju inte haft bloggen så länge så det är ju inte så konstigt.


Kommentera

Kategorier

