Skrivet av: fantasyflickan | mars 3, 2010

Med Alice till Underlandet

I kväll ska jag på mitt livs andra 3D-upplevelse. Jag ska gå och se Tim Burtons filmatiering avAlice i Underlandet! Nu var det väldigt länge sen jag läste Alice-böckerna så minnet av dem är ganska blekt. Mest minns jag en filmatisering, en miniserie tror jag det var, som jag såg för några år sedan. Tyckte den var rätt bra, men jag har ännu högre förhoppningar på det här. Är ett stort Tim Burton-fan.

Tyvärr tycker jag det känns som att han har placerat sig själv i ett fack som han inte kan komma ur. Visserligen gillar jag den Burtonska stilen, men jag vet ju att hans register sträcker sig betydligt längre än till fantasifulla kostymdramer. Fast det betyder ju inte att det han gör är dåligt, långt ifrån. Jag är bara lite rädd för att det ska bli tjatigt. Särskilt när Johnny Depp (som jag i och för sig älskar) gör en av huvudrollerna och Helena Bonham Carter en annan i varenda film.

Men den här har jag höga föhoppningar inför. Jag såg reklamen för filmen i 3D när jag var och såg Avatar och jag tyckte den såg riktigt läcker ut. Jaja, vi får se i kväll.

Responses

  1. Jag är riktigt sugen på att se den filmen. Inte för att den just är i 3D, utan för att jag tror att den är bra! Jag tror att Johnny Depp är bra i filmen!

    • Johnny Depp är alltid bra. Även när han är dålig ;-). Men det var han verkligen inte här. Han var, ja, underbar.

  2. Åh, den där är jag jättesugen på! Trailern var så lockande. (Såd den också i 3D.)


Kommentera

Kategorier

