Skrivet av: fantasyflickan | april 13, 2010

Shutter Island

Nu har jag äntligen lyckats komma iväg på bio och efter en hel del velande blev det Shutter Island. En spännande film av Martin Scorsese som bygger på en bok av Dennis Lehane. Och den var väl värd en titt. Jag blev inte besviken, men samtidigt inte överväldigad heller. Det var tänkvärd underhållning med lite hjärngympa och en av mina gamla favoritskådaspelare, Ben Kingsley. Tyvärr har jag lite svårt för huvudrollsinnehavaren Leonardo DiCaprio. Han gjorde förmodligen sitt bästa, men jag tyckte inte att han övertygade i rollen.

Däremot var det kul att se Max von Sydow i en storfilm igen (eller i en film över huvud taget för den delen). Och jag tyckte även att Mark Ruffalo gjorde bra ifrån sig.

Det var spännande att se handlingen utvecklas från något som verkade vara en ordinär deckar/mysteriehistoria till något helt annat. Ok efter ett tag var det kanske inte så svårt att räkna ut vartåt det skulle bära, men jag gillar att historian ändå inte var solklar och att det är ok att göra sin egen tolkning av vad som egentligen händer.

Och efter att ha sett trailern till Flickan från ovan bara måste jag ju se den också.

Responses

  1. Jag tycker att du ska läsa boken. Den var verkligen jättebra =)

    • Jo, jag har hört att den ska vara bra, så det kommer jag kanske att göra någon gång. Vet inte när jag ska få tid för det bara. Hinner visst aldrig läsa numera.


Kommentera

Kategorier

