Skrivet av: fantasyflickan | april 24, 2010

Jag skulle ju inte låna nåt mer…

Tog en tur till biblioteket i dag. Skulle ändå in till stan och tänkte att det vore en bra idé att låna boken om lagotto romagnolo igen efterom jag och sambon ska åka och träffa en uppfödare nästa helg. Och när jag ändå stod vid hundbokshyllan tog jag Cesar Millans bok också. Jag läste om den hos Calliope för ett tag sen och blev nyfiken. Jag brukar kolla på programmet ibland och tycker det är rätt bra.

Sen gick jag och strosade ett tag, hittade förstås en massa böcker jag ville låna, men jag höll mig ett tag i alla fall. Jag tänkte att jag skulle undvika fantasyavdelningen. Den är bara allt för frestande. Så tänkte jag att det skadar inte att gå och titta i alla fall, jag BEHÖVER ju inte låna nåt. Och vad händer…jo jag går därifrån med tre böcker till. Jag får jobba hårt om jag ska hinna läsa ut dem och dessutom de jag redan har hemma innan jag lämnar Skåne för sommarvikariatet längre norrut. Det är nog bäst jag sätter mig och läser en bok nu!

Responses

  1. Vilka böcker blev det då? *nyfiken*

  2. Det blev The Graveyard Book av Neil Gaiman och de två första i Legend of the Seeker-serien av Terry Goodkind.

  3. Jag har Wizard’s First Rule (och har haft den sen 2001 säkert) men inte läst den.. andan har inte fallit på liksom. Neil Gaiman vet jag ju att du gillar :)

  4. Var själv på bibblan i går, jag gick direkt till fantacy hyllan och lånade tre böcker. Robin Hobb ”the dragon keeper” Niel Gaiman ”smoke and mirrors” ( det var den enda som fanns inne) och the blade itself av en för mig helt okänd författare: Joe Abercrombie. Slukade boken av Niel Gaiman, han skriver ju jätte bra. Och nu har jag börjat på Robin Hobbs bok!

    Kram, Anna

  5. Hej! Lagotto romagnolo är jättehärliga hundar (iaf de jag har träffat) Det är en familj i Stoffes fotbollslag som har en brun tik, jättesöt =)
    Kram Linda

    • Visst är de fina! Sambon vill ha en vit och kalla den för Milou. Och det går jag så gärna med på bara jag får en hund ;-)

  6. av nån anledning är det väldigt lätt att bära hem mer än det var tänkt när man går till biblioteket.


Kommentera

Kategorier

