Skrivet av: fantasyflickan | augusti 20, 2010

Fantasyflickan lever

Jag är äntligen hemma efter en lång (men rolig) jobbsommar. Eftersom jag inte hade någon dator med mig och inte ville sitta och blogga på jobbet blev det tyvärr inte mycket skrivet här. Men däremot har jag läst desto mer. Några av höjdpunkterna:

Ann Cleeves deckarkvartett som utspelar sig på Shetlandsöarna. Nu bara måste jag åka dit.

Vid stjärnhavets strans av David Brin. Om jag förstår det hela rätt är det den andra delen i en serie, men det gick alldeles utmärkt att läsa den som fristående. Fast den gav så mycket mersmak att jag genast vill läsa fler.

I djävulens sällskap av Peter Robinson. Här återupptar han bekantskapen med några av karaktärerna från I ondskans spår. Som dessutom ska bli tv-film med Stephen Tompkinson i huvudrollen som kommisarie Alan Banks, läser jag på Peter Robinsons hemsida.

Och eftersom jag inte heller hunnit läsa så många bloggar ser jag att jag har missat den jätteroliga första raden-utmaningen. Men det har varit kul att läsa bidragen i alla fall.

Nu har jag just varit på biblioteket och lånat med mig en bunt hem. Den närmaste veckan återfinns jag i soffan, med en kopp te och en bok. (Eller möjligen på en filt ute i trädgården om vädret är på humör. Även här med te och bok förstås.)

Responses

  1. Skönt att höra att du finns där ute! :)

    • Haha…tack! Och nu läser jag faktiskt fantasy igen också. Efter en sommar i deckarvärlden. (Ja lite annat har det ju blivti också men mest deckare.)


Kommentera

Kategorier

