Skrivet av: fantasyflickan | augusti 26, 2010

Lyckan kom som ett brev på posten

Jag skulle inte köpa några böcker. Det hade jag bestämt. Men jag ”råkade” surfa in på Bokbörsen, gjorde en sökning på David Brin och upptäckte att en säljare hade alla böckerna i Uplift-serien till salu för ett mycket bra pris. Det var bara ett erbjudande jag inte kunde motstå. Jag beställde de fem jag inte hade och i dag kom de i ett paket på posten. Ett stort och brunt paket låg i en av postens plastpåsar med bara ena hörnet nedstoppat i vår postlåda. Resten fick inte plats. Tur att det inte regnade i dag och att jag tittade ut innan paketet ramlade ur och hamnade på marken!

Inte så smart av brevbäraren kanske, men det var ren och skär lycka att få plocka upp böckerna. Fast jag får suga på karamellen ett tag till. Nu ska jag iväg och jobba i ett par veckor till och vill inte släpa böckerna fram och tillbaka. De får vänta tills jag kommer hem igen. Åååhhh vad jag längtar!

Kommentera

Kategorier

