Skrivet av: fantasyflickan | oktober 10, 2010

Norpade böcker och loppisböcker

Den här veckan är jag och hälsar på hos mina föräldrar, eller hälsar på och hälsar på, jag är här för att jobba en vecka, men jag bor hos dem. Nu tänkte jag förstås passa på att norpa några böcker när jag ändå är här. Men det får inte bli för många. Högen därhemma är ganska stor och eftersom jag inte kan hålla mig ifrån biblioteket blir den ju inte mindre.

Men ett par stycken får nog följa med mig hem i alla fall. Jag tänkte ta med mig Simon Becketts deckare, del två och tre. Jag gillade den första. Nu har jag visserligen läst hos Snowflake att nästa inte var så mycket att hänga i julgranen, men jag vill gärna avgöra själv.

Och så hittade jag Joyce Carol Oates senaste på en byrå. Pappa hade inte tänkt köpa den, men sen glömde han avbeställa från sin bokklubb och orkade inte skicka tillbaks den. Oj vad ledsen jag blev över det…

Sen får det nog vara bra. Om jag inte hittar nåt mer spännande som ligger här och skräpar då…

Jag gjorde också en liten tur till en loppis i dag  och hittade ett par böcker. Såna där som jag tänkt en hel evighet att jag skulle läsa, men det har inte blivit av, Den hemliga historien av Donna Tartt och Rädd att flyga av Erica Jong. 25 kronor för båda tyckte jag var ett rimligt pris så de fick följa med hem.

Den här veckan lär det väl inte bli så mycket läsning, men jag hoppas kunna läsa ut Tidsresenärens hustru som jag har släpat med mig. Jag har bara en ytte pytteliten bit kvar, men fick ändå låna om den innan jag åkte iväg för att jobba. Jag kunde ju inte vänta en hel vecka med att få reda på hur det går!

Responses

  1. ”Den hemliga historien” har stått oläst i min bokhylla i säkert 10 år vid det här laget.. jag har visst inte kännt för att läsa den ännu. Du får berätta om den var bra sen när du läst den!

    Just nu läser jag ”Rymmaren” av Tomas Bodström i vår bokklubb. Igår läste A högt och jag somnade.. hmm, undrar om det säger något om boken eller var jag helt enkelt bara trött..


Kommentera

Kategorier

