Skrivet av: fantasyflickan | oktober 14, 2011

Cirkeln är sluten…

…eller utläst i alla fall.

 

 

 

 

 

Efter att ha ägnat större delen av min fritid åt den här lille krabaten:

 

 

 

 

har jag nu äntligen lyckats läsa ut en hel bok!

Jag gjorde passande nog som i tonåren och sträckläste Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag köpte den i våras och tänkte optimistiskt att jag skulle läsa den med en gång. Det var precis innan Milou kom till oss. Men efter hudvalpsstyr och en intensiv jobbsommar orkade jag helt enkelt inte.

Jag har bara en sak att säga nu: Skitbra!

Otroligt kul med en ungdomsbok med häxtema som verkligen tar ämnet på allvar. Jag får förstås en del Buffy-vibbar. Inte så konstigt eftersom i alla fall en av författarna är ett fan. Jag följde Sara Bergmark Elfgrens blogg Glory Box redan innan Cirkeln var på gång, där har hon skrivit en hel del om Buffy. Mats Stranberg har jag läst en hel del kränikor av på olika ställen. Senast i Friskispressen där han är gästkrönikör.

Just nu jobbar författarna på uppföljningen till boken och jag ser fram emot att få läsa mer om ondskan i Engelsfors och tjejerna som är utvalda att försöka besegra den.

Responses

  1. Hej,
    såg att du skrev på något gammalt inlägg om en bokbloggsträff i Skåne,
    och tänkte bara tipsa om att vi ska ha en till bokbloggsträff den 15 november!

    Kolla: http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/10/bokbloggstraff-i-skane.html
    ifall du är intresserad =)

    // Miriam

    • Tack för inbjudan! Jag får se om jag har möjlighet att komma.

  2. Boken är super bra!

    • Ja, jag gillade den jättemycket! Och snart kommer tvåan!

  3. Jag blir alltid glad att hitta fler fantasy-inriktade bloggar, jag hoppas att du kommer igång med den här igen någon gång i framtiden :)

    • Tack! Det hoppas jag också! Just nu har jag dock knappt ens tid och ork till att läsa, så bloggen får vänta ett tag till. (Har hållit på med Stephen Kings ”Under the Dome” i ett halvår nu. 150 sidor kvar…)


Kommentera

Kategorier

